Als voormalig zorgprofessional heb ik, Trudy Langeveld, in 2012 “De Huizenzuster” opgericht. Ik heb namelijk drie passies: mensen helpen, interieurs en vastgoed.
Na vele omzwervingen, verhuizingen en verbouwingen ben ik op aanraden van een buurman gaan overwegen het “interieur-pad” op te gaan i.p.v. de lange geplaveide weg van de gezondheidszorg. Toen ook een bevlogen tante erop aandrong er iets mee te gaan doen, omdat zij zelf deze kans nooit had aangegrepen, ben ik mijn hart gaan volgen. Sinds 2006 ben ik klanten gaan adviseren op interieurgebied. Een nieuwe indeling, kleuradvies, tips, een uitdagende metamorfose, niets is mij te gek. Een interieur met een ziel, dat past bij de persoonlijkheid van de bewoner(s), is hierbij mijn streven.
In 2012 ben ik ingesprongen op de veranderende woningmarkt. Bij de Styling Concepts Group, de eerste en enige Q-for gekwalificeerde opleiding op dit gebied in Nederland, heb ik de opleiding tot verkoopstylist gevolgd. Een totaal ander concept want bij verkoopstyling wordt de woning een marketingobject waarbij een grote doelgroep moet worden aangesproken. De presentatie op internet is hierbij van groot belang want hier start de zoektocht naar een woning. Mijn dankbare taak is hierbij te helpen.
De naam “de Huizenzuster” is gebaseerd op een Engels programma “House Doctor” uit 1998. Hierin adviseerde de Amerikaanse Ann Maurice klanten om hun woning zo goed mogelijk te presenteren d.m.v. verkoopstyling/”housedoctoring”. Een methode die in Amerika al gebruikelijk was in die tijd. Elke woning onderging homestaging voordat het de markt opging. Ik hing elke week aan haar lippen en was verbijsterd over de resultaten. Een relatief kleine investering gaf verbluffende resultaten voor de verkoopprijs. Het zaadje was geplant…..